Geoblog.pl    kasiaipiotrek    Podróże    DALEJ NIŻ MALOWANE MONASTYRY BUKOWINY *    MOLDOVA, czyli "nie pchaj się tam ,gdzie cię nie chcą" (rada teściowej)

MOLDOVA, czyli "nie pchaj się tam ,gdzie cię nie chcą" (rada teściowej)

Mołdawia
Mołdawia, Chişinău

Przejazd przez wschód Rumuni idzie szybko z uwagi na wreszcie płaski teren i o dziwo dość nowe, szerokie drogi (niestety nie autostrady).
Przejeżdżamy przez Jassy, gdzie jakiś czas błądzimy (słabe oznakowania) i dojeżdżamy do granicy na Prucie. Na granicy trochę dziwnych formalności, opłata jakiejś green tax, każą otwierać kufry, wypytują. W końcu puszczają. Droga do pierwszego miasta pusta, nierówna , wyboje. Od razu widać przepaść cywilizacyjną. "Ale Kazachstan" - spostrzeżenie żony:)
Droga do Kiszyniowa - niezbyt uczęszczana, generalnie pustki, łąki, pastwiska, podupadłe rolnictwo, a raczej jego brak, wyboje na drodze, trochę zaniedbane wioski, co jakiś czas pozostawione wraki pojazdów z epoki ZSRR. Przed Kiszyniowem - szeroka kilkupasmowa droga, czasem z płyt, dziwny układ, bardzo stara - "klimatyczna". Miasto duże, zatłoczone, na ulicach dziwne zasady ruchu, szerokie arterie bez namalowanych pasów sprawiają, że pasów ruchu jest tyle ile zmieści się samochodów; dziwne ronda, niezrozumiałe zasady ruchu, wszechobecne klaksony. Sporo wołg, zaporożców, ład :)
Na stolicę Mołdowy nie mieliśmy zbyt dużo czasu; znaleźliśmy niedrogi hotel o dość fajnym standardzie i wieczorem taksówką pojechaliśmy do centrum. Było już ciemno, jakaś impreza na mieście, słychać muzykę. W drodze powrotnej taksówkarz błądzi, nie potrafi znaleźć drogi do hotelu. Nawigacja czy mapa - nie wchodzi w skład standardowego wyposażenia taksówkarza; ma dziwną książkę ze spisem ulic i chyba instrukcją dotarcia, chwali ją "bez njoj nikak" :P
Ceny - wynagradzające wszelkie niedogody państwa leżącego na skraju cywilizacji:p